Protein pancakes

Gepubliceerd op 4 september 2019 10:17

Als pannenkoeken je wegjagen omdat ze niet genoeg eiwitten hebben, zijn deze eiwitrijke pannenkoeken voor jou gemaakt! Door de Growth Protein Vanille te gebruiken zullen de pannenkoeken een heuse eiwit bom worden. Elke heerlijke stapel pannenkoeken is overgoten met verse bosbessen. Je kunt de pannenkoeken ook serveren met een rijpe banaan of ahornsiroop.

 

Ingrediënten

  • 125 gram tarwebloem
  • 1 schep Growth Protein (24 gram)
  • 1 ei maat L
  • 250 ml water
  • 1/3 kop (50 gram) verse bosbessen (voor garnering)

 

Bereidingswijzen

  1. Mix de bloem, de Growth Protein, het water en het ei met elkaar tot een glad beslag.
  2. Laat de koekenpan goed heet worden en smelt een beetje olijf olie in de koekenpan.
  3. Giet wat beslag in de pan, laat het uitlopen over de bodem en bak de pancakes beide zijde goudbruin.
  4. Top eventueel af met een van de variatie tips.

 

Voedingswaarde-informatie

Pannenkoek grootte: 15 cm

Voeding (per portie):
Calorieën: 209 kcal;
Totaal vet: 2,9 g;
Verzadigd vet: 0,7 g;
Enkelvoudig onverzadigde vetzuren:  0,7g;
Cholesterol: 53 mg;
Natrium: 125 mg;
Koolhydraten: 31 g;
Voedingsvezels: 0,9 g;
Suiker: 0,9 g;
Eiwit: 15 g

 

Variatie tips (optioneel)

  • Serveer met 1 eetlepel pindakaas voor meer calorieën, vet en eiwit.
    (Per portie: Calorieën: 402; Totaal vet: 17 g; Koolhydraten: 38 g; Voedingsvezels: 2 g; Suiker: 10 g; Eiwit: 24 g)
  • Serveer met 2 eetlepels ahornsiroop voor meer calorieën en zoetheid.
    (Per portie: Calorieën: 401; Totaal vet: 8 g; Koolhydraten: 62 g; Voedingsvezels: 1 g; Suiker: 33 g; Eiwit: 20 g)
  • Serveer met 1 rijpe medium banaan voor meer calorieën en natuurlijke zoetheid.
    (Per portie: Calorieën: 402; Totaal vet: 8 g; Koolhydraten: 62 g; Voedingsvezels: 4 g; Suiker: 23 g; Eiwit: 21 g)

«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.