Vitamines in de winter

Gepubliceerd op 10 november 2019 17:56

Growth Nutrition vitamines

Omdat het weer winter wordt hoef je echt niet een hand vol pillen te gaan slikken, maar in de winter zijn magnesium, multivitamine en omega-3 de supplementen waar je eigenlijk niet zonder kunt. Ook al heb je een gezonde levensstijl en een gevarieerd voedingspatroon.

 

Magnesium

Heb je moeite met in slaap komen, ben je prikkelbaar en is je behoefte aan chocolade onweerstaanbaar? De kans is groot dat dit niet door de kou komt, maar te weinig magnesium zou misschien wel de oorzaak kunnen zijn. Het is mogelijk dat je een tekort hiervan hebt, maar dat je het zelf niet door hebt.
De naam wondermineraal is dan ook niet gek voor magnesium. Voor je lichaam is magnesium heel belangrijk. Om al jouw organen goed te laten functioneren hebben ze magnesium nodig. Moe, chagrijnig, stijve spieren en ooglidtrillingen zijn vaak kleine hints dat je wat meer magnesium binnen moet krijgen. Als je stress hebt dan is magnesium ook heel belangrijk, omdat je magnesium dan meer uit plast.

 

Multivitamine

Vind je het overdreven om veel supplementen te slikken, kies dan voor multivitamine, elke dag 1 tablet is dan genoeg.
Met multivitamine krijg je in één keer genoeg vitamine B, E, zink, calcium en selenium. Hierdoor krijg je al een groot deel van je dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen.

 

Omega-3

Over dit supplement is bijna iedereen het eens dat je niet zonder kunt: Omega-3 capsules. Omega-3 heeft bijna een oneindig lange lijst met positieve eigenschappen: het vermindert ontstekingen en stress, beschermt je tegen hart- en vaatziekten, geeft je immuunsysteem een boost en stimuleert je vetverbranding.
Omega-3 pillen zijn een stuk makkelijker dan het bereiden van een avondmaaltijd met slibtong, kabeljauw of zalm en is ook nog eens aanzienlijk goedkoper.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.