De beste ABS workout

Gepubliceerd op 21 februari 2020 om 14:02

Een sixpack heeft iedereen, maar lang niet bij iedereen zie je 'm. Als er al ergens een sixpack tevoorschijn lijkt te komen, blijft vooral dat onderste deel lastig. 

Zichtbaarheid

Het is moeilijker om je lower abs zichtbaar te maken dan de rest van je sixpack. Dit komt juist omdat het vet bij je lower abs het deel is waar je allerlaatste beetjes vet worden opgeslagen. Dus voor die zichtbare sixpack moet dat vet eraf!

Eetpatroon

Je kan nog zoveel je buik trainen, maar zolang je voedingspatroon niet goed is, gaat dit je niet helpen. Daarom is het veranderen van je eetpatroon cruciaal als je die lower abs wilt. Een goede lifestyle bestaat onder andere uit gezonde vetten (zoals uit avocado's en groenten) en magere eiwitten (zoals kip en vis, en voor onze vegetariërs: tofu en natuurlijk whey proteine). Bij een goede lifestyle horen naast een gezonde voeding ook genoeg cardio oefeningen en voldoende krachttraining. De work-outs zorgen ervoor dat je metabolisem versneld en dus je vetverbranding omhoog gaat. 

Vetpercentage omlaag

Helaas kan je niet gericht vet verbranden, het is alles of niets. Specifiek je sixpack tevoorschijn willen toveren gaat dan ook niet lukken, je zal je gehele vetpercentage naar beneden moeten brengen. Om je vetpercentage naar beneden te krijgen zal je in een negatieve energiebalans moeten zitten, onder aan de pagina bereken wij jou dagelijkse energiebehoeften. Als je dat lukt dan komt die sixpack vanzelf tevoorschijn. Want onthoud: een sixpack heeft iedereen!

Oefeningen

Natuurlijk zijn er een paar oefeningen die hierbij kunnen helpen. Met de volgende oefeningen zullen je sixpack mooi tevoorschijn komen bij dat lage vetpercentage.

Upper ABS

  • Crunches
  • Hundrets
  • Knee crunches

Lower ABS

  • Hanging Leg Raises
  • Reverse Crunches
  • Mountain Climbers

Obliques

  • Sitting twist
  • Side jack-knives
  • Too taps

«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.