Hoe blijf je gemotiveerd om te sporten

Gepubliceerd op 19 december 2020 om 10:53

Jaaa… dat was even een klap maandag om te horen dat alle sportscholen 5 weken dicht gaan?! Ik hoop dat het goed met jou gaat en iedereen om je heen. Dat ik in het weekend een blog schrijf en direct publiceer komt eigenlijk nooit voor, maar ik vond het nu echt belangrijk om jou te kunnen helpen en motiveren.

 

Want, misschien zat je net als ik en heel veel anderen in een lekkere flow om elke keer weer met volle motivatie de gym af te breken. Je had net vaste dagen om te sporten en je begon ook wat resultaat ervan te zien en toen kwam dit. Ik vind het ook jammer, maar zoals jullie wel weten probeer ik meteen te zoeken naar oplossingen en te kijken naar wat wel kan. Dit raad ik jou ook aan. Er is nog zoveel wel mogelijk om te doen op het gebied van sporten. Ga wandelen, hardlopen, een home-workout of een buiten-workout doen, het laatste wat we willen is toch weer opnieuw moeten beginnen halverwege januari? Voor de workouts heb ik een paar tips voor je:

 

  • Een training hoeft niet lang te duren, je kunt beter een paar dagen in de week 20-30 minuten sporten dan 1x per week een uur.
  • Maak een duidelijk plan voor jezelf. Plan minimaal 2 dagen per week in om te gaan sporten, hierdoor zul je jezelf er makkelijker toe kunnen zetten. Zie je trainingen als een afspraak, afspraken kun je ook niet zomaar afzeggen.
  • Kies of maak een chillen afspeellijst met jouw muziek waarop jij kunt knallen!
  • Kijk naar één van mijn GRATIS trainingsschema’s om te zien wat er allemaal mogelijk is.
  • Zoek een aparte plek om te kunnen sporten, ga niet in de woonkamer sporten. Deze plek relateert jouw brein namelijk aan ontspanning, hierdoor zal jouw motivatie om echt vol gas te gaan minder zijn.
  • Kleed je speciaal om voor jouw workout, ook al heb je al de hele dag sportkleding aan. Doe dan alsnog andere sportkleding aan.
  • Doe geen technisch moeilijke oefeningen, doe juist een oefening die je beheerst. We willen natuurlijk niet het nieuwe jaar beginnen met blessures.

« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.